Tuesday, February 15, 2011

Teristimewa Buat Sahabatku

Bismillahirrahmanirrahim....

Rasanya tidak terlewat lagi untuk ana menulis sesuatu untuk dua orang sahabat ana yang amat ana sayangi...k.nida dan azami...(he..he..jangan marah ea!!)

Sempena ulang tahun mereka berdua ni,ana mendoakan agar mereka sentiasa thabat di jalan ALLAH,dengan umur yang bertambah dapat mematangkan diri kita untuk menempuh ujian yang lebih hebat lagi pada masa depan......kuat ye sahabatku....

Sanah Helwah Mie......

sentiasa memberikan semangat untuk ana..

sape yang pilih kek ni...?
kebab menjadi mangsa kami

 







antara makanan yang dapat kami sediakan untuk menyambut ulang tahun sahabat kami walaupun dah beberapa hari lewat............
Terima kasih kepada k.mardiah,hayati,k.nida,k,puteri dan syuhadiah yang sama2 banyak membantu dan betul2 memberikan kejutan kat azami....nak tau kejutan ape yang kami buat...secret!!!!he...he....antara dia dan kami......huhuhu

Happy Birthday K.nida....

Sambutan ulang tahun untuk k.nida simple jea..nak buat macam azami,mesti dia boleh agak...ingatkan nak war susprise juga..tapi dengan kekangan waktu,assigment yang berlambak...tak sempat...juz simple jea...yang penting doa untuk seorang sahabatnye tak pernah putus,betul tak k.nida?


lucunya....ha2



Baca jangan tak baca k.nida!!


memanglah dua orang ni.... 



Ana teringat sabda Rasulullah s.a.w yang mana beliau bersabda.."Bersahabatlah dengan orang yang keadaannya sentiasa membangkitkan semangatmu dan kata-katanya banyak menyedarkanmu ke jalan ALLAH"

Tinta terakhir,
Ku pohon padamu ya ALLAH..moga ukhuwah kami teguh buat selamanya..kerana dia sahabatku..kerana pada jalanmu kami bertemu..kerana hati kami bertaut ketika bermadu kasih sayangmu..ku pohon lindungilah kami dengan maghfirahmu..Agar kekuatan kami terletak pada taqwa dan iman bukan pada nafsu..Agar jiwa kami tak mudah dimamah bisikan syaitan.....amin ya rabbalalamin....(",)

..::: taUTaN HaT! :::..

Assalammualaikum w.r.b..

Masa'alkhair jami"aan??

Bingkisan kali ini ana ingin kongsikan dengan kalian tentang tautan hati.....

Hmm..hmmm...tautan hati..antum mesti dah dapat agak kan apa yang nak ana bicarakan pada entri kali ini.....

Agak2 la kan apa yang antum faham tentang picture dibawah nie??
Hmmm...ade gambar 'love',islam.......ape yea...???


Baru2 ni ana ade pergi satu program,dimana ade seorang ukhti membuat lukisan seperti gambar diatas... 

Ok...apa yang ana faham,'love' yang banyak itu ibarat 'hati' ,'hati ' kita semua...jika'hati' 'hati' ini disatukan di bawah satu naungan(love yang besar tu),dimana tujuan dan matlamatnya ialah ALLAH dan RASUL S.A.W...yakni Al-quran dan As-sunnah menjadi panduan,menyuruh kebaikan dan mencegah kemungkaran serta menghidupkan sunnah rasulullah s.a.w...maka tanggungjawah untuk membawa islam amatlah mudah.

Kenapa?
Sebab wujudnya wehdatul fikr dan wehdatul amal....
Barulah ukhuwah tu mantop,betul tak?
Dan mudahlah untuk mengerakkan gerak kerja islam...

Selemah-lemah ukhuwah adalah 'husnu zon' bersangka baik,
dan ukhuwah yang paling mantap apabila kita berjaya melaksanakan'itsar'
(mengutamakan kepentingan orang lain daripada kita sendiri).
Semoga kita berjaya melakukannya...!!!

~kenangan lampau~

Akhir kalam..kasih sayang akan menghubungkan hati-hati yang terpisah,mengeratkan ukhuwah yang telah lama terbina.Semoga titian ukhuwah yang terjalin ini tetap berada dipaksinya agr dapar bertemu di alam yang lebih indah...(^_^)